onsdag 30 september 2009

Änglar eller inte!!!

Idag hade jag planerat att åka in till stan me båda barnen o shoppa födelsedags presenter till Tomas kompis dotter som blir 7år idag o till min jobbar kompis dotter som blir 2 på lördag. Roligt att gå på kalas... Philip älskar det... speciellt att leka me andra barn, fikat som i vanliga e de bästa ;) bryr han sig inte ens om. Hoppas bara presenterna blir bra.. sååå svårt att veta vad som passar när man inte träffas så ofta.. har så dåligt samvete för att jag inte träffar mina vänner så ofta som jag skulle vilja.
Förstår inte vart tiden tar vägen.
Men tillbaka till idag =) Philip vaknade 6 o Thuva 6.30. Vid 8.30 va Philip så trastlös att inget va roligt här hemma o Thuva började bli så trött så jag packade in oss i bilen o tänkte åka till lekparken inne i stan innan vi skulle gå på stan. Men på väg in somnade Philip i bilen o vaknade inte ens när jag satte honom i vagnen.. Thuva somnade direkt i vagnen. Tog en promenad till Munktell där Tomas e o gräver o fixar parkeringar. När Philip hörde honom så vaknade han... Fick syn på grävmaskinen o nästan hoppade ur vagnen för att få åka me pappa =) han e såå söt när han sitter i knät på Tomas i maskinen o gestikulerar vad Tomas ska göra.
Straxt innan 10 gick vi tillbaka mot stan... Thuva vaknade då o vi fixade födelsedags presenterna först sen va de mat dags för Thuva... Finns ett jätte fint ammnings rum på 21:an i stan. Där fick Philip röja runt medan Thuva fick mat =) o han passade på att göra av me massor me energi.
Sen åkte vi en trappa upp för att jag o Philip behövde få nått i magen.
Blev en ost o skink toast (världens goaste) till mig o spagetti o köttfärssås till Philip. Thuva hade tröttnat på att ligga ner så hon satt i mitt knä medan vi åt =) Båda va såååå snälla hela dagen, mina små änglar =) visst gnällde Philip lite, inte så kul att sitta still i vagnen så länge. Men annars så kände jag mig så nöjd när vi satt i bilen allihop vid 12.30 för att åka hem. Philip höll på att somna i bilen. Bar in honom hemma o la honom i sängen.... då vaknade den lilla djävulen i honom o han gall skrek som om han blivit besatt eller nåt... gick in flera gånger o tröstade. Han va ju så trött. Men utan resultat =( Thuva blev orolig o kunde inte somna ordentligt så jag fick inte chansen att trösta Philip ordentligt... Till slut gick de så långt att han hyperventilerade så jag fick ropa hans namn för att han skulle höra mig.. la mig på våran säng me honom o då lugnade han sig men då började Thuva ute i vagnen att skrika ist... så har det hållt på hela em... SUCK!!! ibland ska man bara inte tänka tanken ens att allt går så bra o att man lyckats... för då skiter det sig garanterat.
Skulle göra bakad potatis me skagenröra själv för första gången o de e så typiskt att ha griniga barn samtidigt när man skulle läsa recept o greja... o som alltid så blir Philip över lycklig när Tomas kommer o studsar av iver att han ska leka me honom... o att jag då gjort mig till på fm e som bortblåst. Hmm usch va jag gnäller men ibland känns de så tröstlöst.
Philip blev lite piggare när vi ätit o Thuva vaknade vid 16 o sen höll hon sig vaken till läggdags.
Har börjat prova lite ersättning men hon TOK vägrar... blir jätte ledsen när jag ger henne flaskan men får hon bröstet så äter hon direkt... va gör jag för fel... har försökt me lite med nån dag emellan i över en vecka o de blir inte bättre =( skulle va skönt om hon tog de så jag blir lite friare...men men de e väl bara att forstätta kämpa.
Hon somnade som en stock o Philip me... imorn e de dagis igen o då ska jag o Thuva passa på att gå på öppna förskolan vid kyrkan som jag o Philip började gå på.. ska bli jätte skoj.
Ska slappa i soffan o glo på idol nu... o sen på Greys som börjar idag Yippie!!!!
Hörs!!

PUSS

1 kommentar:

  1. Leah vägrade ta flaska när jag gav henne ersättning, vi testade alla sorter och former och när jag tillslut fick nog så testade vi välling (majs först) och det slukade hon! vet att det r "fel" men det var det enda som funkade med henne iaf...
    ska bli så skoj att träffa er på lördag :D
    kram werre

    SvaraRadera