tisdag 29 september 2009

Tiden flyger...

JÖSSES!! va tiden går fort..
nästan en vecka sen jag skrev.. gick jätte bra i torsdags.. fick jätte bra tips av en vän =) Tack!! Mamma, jag o Thuva tog snabb lunch på stan sen iväg till frissan. Har fått för mig att spara håret lite... har aldrig lyckats förut.. hinner tröttna o så har jag klippt av de innan jag hunnit ångra mig =) Men toppade bara nu.
I fredags morse började jag förbereda tårt garneringen till dop tårtorna... höll nog på till och från hela fredagen.. Tomas slutade 13 så på em kunde jag greja lite mer.. Skulle göra lila maränger o tårt bottnar på kvällen MEN började me marängerna som blev totalt misslyckade så jag fick ha de i ugnen nästabn 2 timmar så jag fick göra tårt bottnarna på lördag morgonen.. tur att Philip e så morgon pigg så man ändå går upp. Packade ihop alla fin kläder o sova över grejor m.m. När Philip hade ätit lunch packade vi in oss i bilen, stannade vid willys o handlade. Va hos mamma o pappa vid 13.40. Åkte direkt ut me mamma för att duka o ställa i ordning i klockar gården.

Lilla syrran jobbade på Ekgården o va hemma på timmar hos mamma mellan 15-17 så vi fikade o tog en promenad till lek parken, på kvällen när båda barnen somnat började jag med tårtorna. Skar itu dom o smetade på marsan kräm o sylt emellan. mamma fixade me sockerkakorna o garneringen till dom o då ringde Helene från jobbet o mådde piss..kräktes o tok ont i huvudet. Va osäker på om de va migrän eller influensa. Hon fick gå ifrån jobbet så mamma körde hennes bil o jag efter i våran.

Vi va hemma vid 21... satte oss o slappade en stund sen va de mat dags för Thuva. Philip sov jätte dåligt den natten trodde nästan han skulle bli sjuk.. men bara snorig. vaknade tidigt som vanligt.
Vi åt frukost, sen gjorde jag klart tårtorna...
o åkte ut me dom till klockargården me mamma o resten av fikat

Sen hem o göra lunch o få Philip att somna i skaplig tid. Sen skulle jag o mamma göra oss fina i håret men tiden försvann o satckars mamma fick inte tripplat hår som hon ville utan oplattade det ist... kändes jätte tokigt.

Väckte Philip så han hann vakna tillinnan de va dags att åka till kyrkan.

Bytte om på Thuva i ett rum bakom.. o dop klänningen va väl måttligt rolig.
Men hon va sååå himla duktig hela cermonin o sa inte ett knyst när prästen hade vatten på hennes huvud.

Efteråt somnade hon som en stock. Vi fikade o pratade me alla som kommit blev ca 25 personer.. allt blev jätte lyckat. Tomas syster Annelie o hennes man Jens är Thuvas gud föräldrar.
Blev ganska sent innan vi va hemma o Philip va helt slut..
Men va pigg o redo för dagis igår, hade gått super bra..
Jag o Thuva va på öppnis en stund innan vi åkte hem o grejade lite innan vi skulle hämta Philip igen...
Gick jätte bra idag me o idag har jag tränat hemma för första gången på as länge.. super skönt o Thuva sov så gott i vagnen medan jag svettades =) duschade o käkade lunch sen vaknade hon o va oxå hungrig o nu skriker hon på mig för att jag inte pratar me henne HELA tiden ;)
Ska städa lite sen e de dags att hämta Philip..
Just ja... nu har vi alla kanaler igen på tv:n =-) ÄNTLIGEN...
Hörs senare..
'PUSS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar