söndag 4 oktober 2009

Kalas o loppis

Fy va tiden går fort.. redan söndag =(
I fredags när Tomas kom hem så hade jag packat ihop allt som vi skulle sälja på loppisen. Vi käkade tacos först o sen va de meningen att jag skulle få åka själv o lämna alla kläder o syskonvagnen (den första) MEN Tomas mådde inte riktigt bra (lite förkyld) o han lät så anti när jag nämnde att kl17 skulle jag lämna grejor så det slutade me att Thuva fick följa me... men gick jätte bra. Super bra loppis.. man får ett nummer som e ens eget som man märker alla kläder me + pris o storlek om man vill sen får man lägga upp alla kläder själv sorterat i storleks ordning på borden som finns sen sköter de resten =) o sen idag stänger de 14 o 15 får man komma dit o se hur mycke som inte blivit sålt o ta me de hem eller skänka till kyrkan o så får man pengarna i handen som man sålt för... hur bra som helst. Lite svårt att stå o sälja själv me två små barn.
Ska bli kul att se hur mycke de blev sålt.
Jag o Thuva va på loppisen igår morse kl 10 o jag hittade MASSOR. Thuva fick: 7 par byxor, 2 dressar (mysbyxor+tröja), 4 klänningar, 1 stickad kofta, 9 olika tröjor.... Philip fick : 1 mössa, 1 långärmad t-shirt, 4 par byxor, 2 par vinter stövlar fodrade (1 par kavat) o allt fick jag ge ca 500kr blev ca 15kr/plagget.... inte helt fel..=) hade kunnat köpa mycke mer men de va så mycke folk o Thuva blev så varm i bilbarnstolen.. tänkte inte på att ta bärselen.
Sen efter lunch när Philip sovit så åkte vi till min jobbar kompis vars dotter fyllde 2 år... stora tjejen =) Philip kastade i sig fika för att hinna leka me alla tjejerna. Han va ensam kille så han trivdes ju =) o han fick me sig en STOR ballong hem oxå...
va lata o tog me pizza hem o i bilen när Tomas gick in för att hämta dom så säger jag till philip att: Pappa ska hämta pizza.... o Philip säger: Pappa pita ha ha ha första orden o de ska va pizza...=)
sen gick vi till tomas föräldrar som fått besök av tomas morbror me fru. De hade med sig två stora papp kassar me kläder av Monkan (tomas kusin) som vi fick syskonvagnen av.... o de va så mycke fina kläder till både Philip o Thuva =) o hon älskar kläder så de va typ bara disney, logg m.m o syns knappt att de e använt =) hur snällt som helst.
Idag vaknade Thuva o Philip samtidigt 5.45 men då hade båda sovit hela natten... thuva år sista gången 22.30 =) duktig tjej.
Tomas gick me oss upp o gav Philip välling men sen fick han lägga sig igen o när thuva somnat om så fick hon sova i sin säng så jag o Philip kunde mysa lite i vardagsrummet o titta på Pippi =)
Nu e Tomas hos grannen o hjälper till att gräva o greja, jag o Philip käkade lunch o nu sover han...Thuva somnade i vagnen på fm o sover än =) inte så ofta de händer att de sover samtidigt... o DÅ passar jag på att blogga hi hi hi.
Pappa o Hannu skulle träna i munktell idag så mamma ska komma hit då o hälsa på o de blev ju jätte bra för vi ska hämta allt från loppis 15 o hon skulle komma då så hon hjälper mig me barnen under tiden, vi skulle mötas där. =)
Imorn e Philip ledig från dagis... ska gå tis, ons, tors ist för på onsdag ska de ta kort på dagis =) hi hi första kortet hoppas det går bra.
Det tråkiga e att jag ska tillbaka till min barnmorska o göra ett cell prov.. blev lite knasigt sist me spriralen o allt så jag fick en ny tid... :/ inte alls kul men det går ju så fort men va meningen att Thuva skulle me eftersom Philip skulle varit på dagis men nu får han va hos farmor en stund då. Farfar e oxå hemma men han har opererat bråck så han återhämtar sig o ska inte lyfta något har lite svårt att gå än så länge men han har så svårt att låta bli o leka me Philip så de känns så dumt att be om hjälp då. Men de sa att de gick så bra o de kan ju säga ifrån.
Nu blev de så där långt igen =) kan inte hjälpa det.. när jag väl har börjat e de så svårt att välja ut lite att skriva om.
Har dammat, dammsugit o torkat av golven så nu e jag värd att slappa en stund =)

PUSS

1 kommentar:

  1. tack så mycket för igår! era små sötnosar är ju helt underbara! synd att man inte har tid att prata så mycket med alla men vi får ta den där fikan snart!
    kram werre

    SvaraRadera