onsdag 23 september 2009

oj oj oj

Natten har varit lite bökig... Thuva har vaknat stup i kvarten känns de som o Philip vaknade 6. Men har drömmt massa konstigt o skrikigt i sömnen o så.
Thuva vaknade 7 o käkade sen va de frukost för mig o Philip sen packade jag in barnen i vagnen o så bar de iväg till bussen, åkte in till Torshälla för att gå till Öppnis =)
Va ganska mycke folk där idag... På onsdag har de bara öppet till 12. Tänkte först ge Philip lunch tidigt o ta 11.20 bussen hem men han hade så skoj så vi stannade till 12 o tog 12.40 bussen. Passade på att handla lite på Konsum innan, o Philip somnade i vagnen inne på affären... har han aldrig gjort förut... =) Båda sov som stockar hela vägen hem... Thuva vaknade hemma sen.
Vi busade på golvet o jag läste posten, Philip sov i över 2 timmar.
Precis när han höll på vakna i vagnen så kom farfar me sin lastbil o skulle tippa av massa jord o då vaknade han kan jag säga. Nästan kastade sig nästan ur vagnen o ville åka me... o de va ju klart han fick. Passade på att ge Thuva mat sen va farfar tvungen att åka. DÅ vände Philip o blev på såååå dåligt humör.... va inget som passade på hela eftermiddagen..=( skulle göra kebab sallad till mig o Tomas o Philip skulle få kebab gryta me band spagetti som han ätit massor av förut men det passade inte heller... bara kastade maten i kring sig o hällde sin mugg me vatten i sin tallrik o va bara allmänt JOBBIG... försökte med burk mat ist men han skrek o grät o gav sig inte, gav upp. Kände att mitt tålamod va slut o ist för att bara skrika rakt ut av trötthet så tog jag ett djupt andetag o väntade till Tomas kom hem så han fick ta över mat kampen =) o Philip slår armarna om honom o beklagar sig verkligen för honom.... Då kände jag bara FY va pissig morsa jag e som gav upp o skällde. Så kommer Tomas o får lill killen att skina upp sådär o fick i honom nästan all mat.... SUCK va surt de kan kännas ibland... Tomas såg nog de på mig för han tog me Philip för att bada hos farmor o farfar i badkaret så jag o Thuva va själva. Nattade henne o sen plockade jag undan o dammade av lite, ska försöka dammsuga imorn bitti för mormor kommer efter att jag lämnat Philip på dagis. Hon ska följa me oss till stan. Ska träffa min barnmorska för ett cellprov o de e lika jobbigt än me gyn undersökningar även fast man fött barn... ska sätta in koppar spiral samtidigt.... usch har redan världens klump i magen.... tänk om de gör piss ont. Efterår ska jag iaf till frissan o fräscha till frillan =) nå possitivt.
Tomas o Philip kom hem vid 19 o då hoppade jag in i duschen, de kom in o borstade tänderna o säga go natt. Jag va kvar i badrummet säkert en timme.... helt underbart.
Glor på Idol o ska dricka en kpp te innan läggdags...

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar