torsdag 10 september 2009

Torsdag

E jätte nöjd me naglarna, har fått göra om några för jag la antagligen på för lite gelé så de blev ganska sköra men men man lär sig av misstagen.
Igår va Philip ledig från dagis så vi åkte till öppnis vid bvc, va ganska mycke folk. Mysigt att bara fika o se Philip leka med de andra barnen speciellt de äldre tycker han e kul. Åkte hem efter lunch så Philip somnade i bilen hem, fick fortsätta sova i sin säng hemma. Thuva somnade i vagnen hemma så jag fick en timme som jag passade på att bara slappa i soffan =)
Tomas skulle ju hjälpa en jobbarkompis efter jobbet så försökte roa båda barnen på em... vi gick ner till farmor o farfar en sväng, Philip fick syn på farfars lastbil den e ju jätte spännande att titta på. Farfar hade inget för sig så de gick på upptäckts färd, Thuva bara sov o sov så vi fikade lite där innan de va dags att äta middá.
Nattningen sen gick bättre än jag trott, Thuva vid 18 o Philip vid 19. Tomas kom hem runt 20.
Idag va de dagis igen... gick bra att lämna oxå.
Jag o Thuva åkte hem för att städa, va jätte duktig. Tvättade två maskiner. Dammade, dammsög o skurade golven + att jag möblerade om i vardags rummet när jag ändå va igång hi hi. :ormor kommer ju imorn =), Då måste de va fint. Pappa ska nämligen spela serie spel i stockholm o ska sova i mariefred så mamma ska bo hos oss =-) E bara lite avundsjuk på pappa som ska tävla... va så himla kul att spela lite när vi va i Oppboga i lördags.
Em idag gick fort, Tomas kom hem vi 16 då ställde jag in lasangette i ugnen sen smet jag hem ifrån =) åkte till Coop o handlade till helgen HELT SJÄLV =) tror inte jag har handlat själv på typ ett halv år... va super skönt men ändå saknade jag lite Philips sköna stil att vinka till alla o prata sitt språk me alla =)
Kom hem strax efter halv sex. Tomas fixade pyamas på Thuva medan jag packade upp varor sen nattade jag henne. Bökar lite men somnade nog nu.

Kanske hinner skriva nå i helgen, e marknad i torshälla på lördag inte lika stor som typ lindesberg men ganska mysigt ändå =)

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar