fredag 4 september 2009

BVC

Ska försöka korta ner det här inlägget, de andra har blivit så långa =)


Igår gick de jätte bra att lämna på dagis =) Philip gnydde lite när vi skulle gå men sen gick han till sandlådan. skönt att det börjar vända.


Jag och Thuva åkte ner till BVC direkt de har öppen förskola där, de e mysigt att vara däro träffa andra mammor o barn. Thuva skulle inte vägas o mätas förän 11 men förskolan öppnar 9 o då dukar de fram frukost o kaffe o the. 2kr för kaffe/the o 3kr för smörgås... överkomligt =)





Susanne, våran bvc sköterska kom redan vid 10 o frågade om vi ville komma in, de va en mamma som va försenad.


Thuva vägde 6180g o va 63.7cm =) stora tjejen o bara 10 veckor gammal.





Sen åkte vi hem, pratade me mamma i telefonen som sett i reklam blad från Ö&B att de hade bäver nylon overaller för 249 kr...


så jag o Thuva åkte dit efter lunch o hade sån tur att de fanns en kvar i stl 80 =)





Sen va de dags att hämta Philip, blev lika glad som vanligt när vi kom =)
Åkte till Konsum o handlade lite inför helgen för Tomas skulle åka till Västerås o titta till sin grävmaskin som han va me om en olycka i som blivit lagad, så han skulle slippa stanna på vägen hem o handla.
De va en syn =) Philip satt i sätet i kundvagnen o Thuva i sin bilstol över öppningen på vagnen så det går inte att lägga ner nåt i vagnen så jag fick ta en korg på hjul som man drar efter sig att lägga varor i. =)

Tomas kom hem vid 17.30, då hade vi ätit o Thuva fick mat inför nattningen.
Tog lite tid igår, hon har nog kommit på att ligga i sängen betyder sova =) men skam den som ger sig.

Imorse va de Thuva som vaknade tidigt 5.20 o bökade så hon fick mat sen vaknade Philip strax efter 6.. tittar på madicken på dvd... o nu e de dags för frukost =)
Ikväll kommer tomas syster annelie, hennes msn jns o leo 9år o käkar me oss. =)

Puss

1 kommentar:

  1. jag hoppas verkligen att mina barn aldrig blir lika mrgonpigga som dina :) Leah vakanr tidigt om vi måste gå upp halv åtta..haha lite skillnad! men de brås väl på sin mor ;)
    nu sitter jag här och väntar på att den sista tvätten ska bli klar så ska jag packa klart och i kväll åker vi till hotellet vid arlanda och snart kommer solen :D
    kul att det går bra med dagis för lillkillen!
    snart är det dags för ul ska bli så kul att se vem som gömmer sig där inne! men tror helt att det är en liten pojke så jag kommer väl inte tro på dem om de säger att det är en tjej haha!

    SvaraRadera