tisdag 22 september 2009

Hemma idag me.

Vi e alltså hemma idag me...Philip va hemma från dagis igår för jag misstänkte vattkoppor, har haft 3st "utslag" sen i fredags o de såg inte ut som nåt han haft förut... Ringde både sjukvårds upplysningen och vårdcentralen o de trodde oxå de kunde va de men han har ingen feber har bara varit riktigt trött sista veckan o sovit massor efter lunch + hela natten. Det har inte heller kommit fler utslag så jag e lite tveksam om de verkligen e de, o han kliar sig inte heller. Ringde dagis idag o sa att han får va hemma ifag me men på tors kommer han om inget annat händer.

Philip vaknade 6 idag o va jätte pigg o glá som han brukar vara =) Thuva vaknade 7 o ville komma upp. Vi mös i soffan en stund sen käkade Thuva vid 8 sen va de dags för frukost för oss. Vid 9 gick vi ut... hann bara få på Thuva kläder o lägga henne i vagnen så sov hon =)
Jag o Philip planterade 3 ljung o 1 silver eks planta i 2 krukor o sen en prydnads kål i en liten kruka... blev jätte fint ute nu =) Håller sig typ hela vintern.






Vi gick in straxt efter 10 o käkade mellis.... Thuva sov o sov ute i vagnen, jag o Philip lekte inne på hans rum. Va ett tag sen bara vi två gjorde nåt ihop... han tyckte de va jätte kul att ha mig för sig själv på golvet i över en timme...

Sen va de lunch dags, Thuva vaknade precis när vi satt oss vid bordet..=) tajming. Philip somnade ganska fort o då fick Thuva mat.
Passade på att prova dop känningen på henne när hon va pigg o glad =) passade jätte bra, e samma som Jag o Helene o Philip döptes i fast Philip hade då den blå underklänning =)
När hon ändå hade den på sig tog jag massor me fina kort på henne... Hon kommer vara så fin på söndag när dopet e. Ja o Philip oxå förstås.. har köpt sååå fin skjorta till honom. Vi ska matcha allihop... typiskt mig =)

Har en del att förbereda i veckan... ska baka lite + att jag fått för mig att göra dop tårtor själv :-)
Blir nog bra...
Thuva har oxå somnat nu så jag ska passa på att skala potatis... det blir stekt lax, pressad potatis o ärtor =)
Farmor o farfar kommer nog o gör sig fina i håret här i kväll inför dopet =)

PUSS








min väska jag köpte på markanden =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar