lördag 5 september 2009

Lördag

kvällen igår blev jätte mysig.. Annelie, jens o Leo kom vid 17.20. Philip blev jätte lycklig när kusinen kom.. de leker jätte bra ihop o det spelar inet så stor roll vad Lei gör innan Philip kiknar av skratt =)
Vi bjöd på kyckling fileer med vitlöks färskost i med hemma gjorda klyftpotatisar med en kall tomat o paprika dipp till... O de som känner mig tänker direkt... :äter Tezze KYCKLING =) o nån gång ska man väl växa upp o pröva o detta kan jag rekomendera.
Nattade Thuva som vanligt o somnade själv efter ca 25 min, min lilla prinsessa.
Philip va tapper ända till nästan 20... men det hade ju ingen betydelse för han va uppe o studsade 05.50 i morse... Thuva hade ätit vid 4 så hon sov så jag gick upp me Philip o gav honom välling, vi mös i soffan o tittade på Madicken.. tills min mage började kurra =)
Hade förresten gjort en kopp the när philip åt välling o som nästan varje morgon så behövs det byta blöja när han e färdig för man står inte ut me lukten ;) så vi bytte o så satte jag en kastrull på spisen me ägg o då kommer Philip gapandes o jag tittar upp då har han nått min the kopp från matbordet o hällt ut det i SOFFAN. Så de va bara att slita av överdraget o kasta i tvättmaskinen. Men skit samma Philip fick inget på sig, törs knappt tänka mig vad som hänt om han ville smaka o hällt det över sig.... hämska tanke.

Vi blev sugna på utflykt när vi åt frukost så vi gjorde oss klara för att åka till Oppboga utanför Fellingsbro (den lilla hålan som jag kommer ifrån) Där va pappa med o spelade KM i boule, har inte träffat boule gänget sen Thuva föddes typ.
Vi gick en promenad me Philip o tittade på kanalen o änderna i vattnet. Åt korv me bröd o fikade lite.
Mellan match 2 o 3 så spelade jag o pappa singel... kunde inte lämna kloten hemma heller =)
o jag VANN båda matcherna. Sen kanske jag tog de lite allvarligare än pappa, hi hi. Har inte tränat eller tävlat sen slutet på maj... Det va så roligt att få spela lite.
Vid 13.30 åkte vi hemåt... Philip o Thuva somnade halvvägs hem... passade på att beställa mat att ta me hem... kebab sallad e nya favoriten....SÅ gott.
När Philip vaknade så va han jätte gnällig, ville att det skulle hända nåt hela tiden. Tomas låg o slappade i soffan för han blev så mätt o jag sövde Thuva... vi va alltså VÄRLDENS tråkigaste.

Nu kommer Tomas med Philip, de har varit hos Tomas föräldrar som bor typ 100m härifrån o badat i deras bubbel badkar. Philip börjar tröttna på bad baljan här hemma.

Thuva somnade själv på typ 10min.. =) duktiga tjejen.
Städat undan lite medan de va o badade, de va leksaker i hallen, köket o vardags rummet. =)

Nu ska vi mysa lite me Philip inna han ska sova...

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar