onsdag 16 september 2009

Ledig

Idag e Philip ledig från dagis... vi ska till öppna förskolan o bvc (de e samma) Thuva ska vägas o mätas idag 3 mån kontroll, o sen e de vaccin spruta oxå... usch stackars min lilla tös.
Philip börjar bli riktigt snorig lite hosta oxå. Gick jätte bra på dagis i måndags, han hann somna i bilen in till dagis, typiskt... blev lite ledsen när jag lämnade. Men igår följde han me Eva nästan direkt o vinkade =) så söt.
Jag o Thuva åkte till ICA Maxi o handlade lite ljung m.m. som ska planteras ute i mina krukor =) Sen åkte vi in till stan, skulle köpa present kort till Tomas kompis dotter Ebba som fyller 10år på söndag. Blev på H&M, finns så mycket att välja på där..
Hann lagom hem o gav Thuva mat så ringde de från dagis, hade Tomas kompis här o målade på huset då, de ville att jag hämtade honom. Trodde att de va förkylningen som blivit värre.. men han hade varit så dålig i magen sist timmen då, hade bytt 3 gånger på honom o när jag pratade me dom så kom eva me honom i bakgrunden o sa att han har MASK i magen =( STACKARS min lilla prins.... fick panik. Thuva hade precis somnat så Jocke sa att hon kunde va kvar hemma. Hann inte ens tänka, kastade mig i bilen. Tog me mig stjärt salvan för han va jätte röd o hade ont sa de.
Åkte till apoteket råd frågade vad jag skulle göra men de lugnade mig o sa att de e jätte vanligt när de börjat dagis o speciellt på hösten o våren... Han skulle ha en flytande medecin 5ml igår då o sen 5ml om 2 veckor... sen e de borta =) Jag såg ju framför mig att han skulle bli jätte dålig o att de va värsta behandlingen så då blev jag lugn o när vi kom hem så va han som vanligt.... SKÖNT. O de va inget han va tvungen att va hemma från dagis för heller... men eftersom han e så förkyld så får han va hemma imorn.... går tydligen halsfluss oxå så då kan han va hemma så kanske han klarar sig denna gång =)
Imorse vaknade Philip 4.50 =( Tomas hämtade honom o la honom i våran säng, då vaknade ju Thuva som inte hade ätit sen 21.30 igåt kväll...(duktig tjej) o då ville inte Philip ligga kvar. Tomas tog honom o gav välling o mös i soffan tills jag kom upp. Thuva va jätte pigg o ville inte somna om, behövde bytas på oxå...(otroligt va mycke de kan komma ur en sån liten =) ) Philip va så pipig o va inget som va roligt. Frågade om han ville gå o sova o han typ sprang in på sitt rum o ställde sig vid sängen o pekade =) la honom o stoppade om honom o gick ut till Thuva. Han ropade efter en stund så jag fick byta blöja på honom men sen pekade han på sängen igen =) Somnade vid 6.30 o sover än....
Thuva somnade me efter en stund, la henne i sin säng sen gjorde jag mig i ordning i bad rummet o käkade frukost... själv =)
Ska väl väcka honom snart så vi inte behöver stressa till bvc sen. Ska vara där 10.00.

Längtar så till på fredag... Philip ska vara o leka hos farmor o farfar på fm o jag o Thuva ska åka till Sanna först o fika o prata lite skit ;) o sen ska jag hämta mamma o mormor o åka till LINDE MARKEN =) Ska sen sova kvar hos mamma o pappa till lördag för mamma fyller år då =)
Köpte present till henne igår oxå.... värsta grejen =) (hoppas du blir nyfiken mamma)

Ser ut att bli kanon väder idag.. härligt.
I em kommer Therese o hälsar på oxå =) va typ evigheter sen vi träffades... hon va nyfiken på Thuva o sen behövde hon lite hjälp me håret tror jag.. =) träffade henne iof igår på stan en snabbis bara för hon jobbar ju...
Nej nu måste jag göra ett ryck...

PUSS

1 kommentar: