tisdag 1 september 2009

Dagis

Jaha då har jag o lill tjejen lämnat store bror på dagis.. Går bra, han blir lite ledsen när jag o Thuva ska gå men nån av fröknarna (oftast Eva) tar med honom för att hitta på nåt så han kommer av sig..
Inskolningen gick super bra han brydde sig inte alls att jag o Thuva gick en sväng. Men nu när han börjat på riktigt så har han kommit på att han ska vara kvar där o att lilla syster får följa me hem... så han föröker ta mig i handen o vinkar åt alla o så ska han följa me hem igen =) han e så söt.
Nu försöker jag klura ut hur det funkar det här me att blogga :-)
Thuva sover i vagnen, hon e så duktig. Vi har börjat natta henne i sin säng nu. Vi börjar redan vid 18 för att hon ska hinna somna innan Philip ska sova 19. Vårat rum o Philips rum e ett o samma, vi har ställt bokhyllor som mellan vägg som skärmar av så det hörs rätt bra emellan när det inte e nån dörr där.
Men hon har somnat själv i sin säng två kvällar på raken.. har tagit typ 20-30 min.. sen har vi fått gått in o gett nappen bara. Då får man smyga förbi Philips del först.
Väntar bara på den kvällen när de riktiga protesterna kommer när hon kommer på att hon ska ligga där själv. =)
På tal om nå annat så har vi inga kanaler på tv:n längre =( aa bara 1, 2, 4 o 6:an men hur bra e dom. Vi sa upp boxer för att ta kanaler via stadsnätet ist... har internet o telefon på samma oxå men de har strulat så förbannat så vi fick papprena här om dagen o kanalerna släcktes igår.... skit oxå. Fast då kanske man får nå gjort på dagarna =) igår städade jag..Thuva tyckte de va skoj, skrattade åt mig när ja dammsög..
Jösses vilket långt inlägg detta blev, va ju kul att skriva =)
nu ska jag väl göra nå vettigt kanske, innan thuva blir hungrig.
*PUSS*
P.S.Blir snart knasig... hur f*n ändrar jag tiden på inlägget??? inte troligt att jag lämnade Philip vid 00.30 =). Som sagt e inte den mest tekniska när det gäller sån här. D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar