torsdag 17 september 2009

Hurtig!!!

först måste jag berätta att Philip sov 2 hela timmar igår morse =) Gick toppen på bvc igår, Thuva växer så de knakar =) 6660 gram o va 65cm... men prinsessan fick ju vaccin oxå.. en spruta i varje lår =( kände mig såååå elak när jag höll ner benen på henne o den ena ska tydligen göra riktigt ont i muskeln när man tar... hon fick en alvedon typ en timme innan som de hade rekomenderat. Philip lekte järnet hela fm, trodde aldrig att han skulle sova när vi kom hem.. men jag frågade om han skulle gå o sova o han kom springande o ville ha nappen...söta unge. O på 10min sov han o gjorde de i över 2 timmar..Tror inte hans lilla kropp klarar att gå upp 5 varje morgon egentligen.

Imorse vaknade han 4 o va ledsen... Tomas bytte på honom o sen somnade han hos oss.. men vaknade 5.20 som vanligt. Vi gick upp o han fick välling som vanligt men va ganska pigg efter de... käkade frukost vid 7. Sen kom rycket =) Thuva åt vid 7.30 sen packade jag ner barnen i vagnen o hade som plan att gå in till Torshälla o öppna förskolan..=) ca 6km. Philip käkade lite äpple i vagnen o trode att han skulle slumra till men INTE. Tyckte inte de va så kul halvvägs så vi stannade vid busshålls platsen o tog bussen in till torget.. Gick ner till öppnis. Vi va där ganska precis vid 9. Vi fikade lite o Philip lekte järnet som vanligt... MEN på tors lagar de mat där o de gör dom typ vid 12 o då brukar ju Philip redan somnat..så när vi satte oss vid 12.10 va han sååå trött. O Thuva me. 12.20 trodde jag att vi skulle hinna me 12.40 bussen hem MEN med dålig tajming av Philip så fick jag byta blöja 2 gånger innan vi kom iväg o nästa buss gick 13.20 så jag tänkte gå så långt jag hann tills den kom då.. precis vid konsum så åkte 12.40 bussen förbi mig så vi sprang till torget o vi HANN =) Både Philip o Thuva beng sov o märkte inte alls att vi åkte buss igen. Gick hem från ängsholmen o Philip sov typ 2 timmar.. Thuva bökade lite men jag hann packa lite till imorn =) slappa o prata lite i telefonen..hi hi.

Tomas hjälpte en jobbar kompis efter jobbet så jag har nattat båda barnen själv idag =) de e så duktiga. Lägger in Thuva vid 18 när hon e väldigt trött men ändå vaken o hon gosar ner sig o somnar så fint... Jag o Philip satt bara o mös o tittade på Bollibompa =) finns inget gosigare än när barn e så trötta efter att ha lekt hela dagen o bara sitter i ens knä o man stryker dom över håret o de verkligen gör allt för att hålla ögonen öppna o framför allt SITTER STILLA mer än 5min.. hi hi.
Har packat in vagnen i bilen, duschat o nu går Idol på tv:n ska titta när folk gör bort sig...=-)

Imorn ska jag o Thuva, Anna, mamma o mormor göra Linde marken osäker =) ska bli jätte mysigt. Ska ju sova hos mamma me..=) ska oxå bli jätte mysigt... då kan Tomas o Philip ha grabb kväll här hemma... Skriver kanske på lördag igen.

P:S håller tummarna för min tremänning i stockholm som har BF idag....inte kul att gå över tiden... tänker på dig. D:S

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar