söndag 13 september 2009

Helgen!!

Oj oj oj denna helg har varit fullt ös =)

Mamma kom ju i fredags em o vi käkade gott. Philip röjde järnet här hemma. Gjorde röda slinor i mammas hår när barnen somnat. Mamma sov på soffan i vardags rummet o sa att hon skulle ta Philip när han vaknade o fixa välling o så....=) underbart tänkte vi.

Han vaknade 5 o blev över lycklig att se mormor. Thuva bökade ganska mycke sista biten av natten. Ville inte riktigt somna ordentligt, men o andra sidan kan jag inte klaga. Hon somnar vid 18.30 får lite mat när jag lägger mig sen kan hon vakna till runt 2 men inte altid hon äter då utan kan somna om bara me nappen. Vaknar om hon äter då vid runt 6... o då har man ju varit vaken 1 timme me Philip =)
Jag kunde iaf sova till 6.30 Thuva va orolig o jag va ganska pigg så jag gick ut o mös me mamma o philip i soffan. Vi käkade frukost vid 7. Philip har börjat äta havregryns gröt ist för macka... kladdade bara me den utan att äta.
Tomas o Thuva kom upp vid 8... sen vid 10 kom svärmor o så åkte vi in på marknad i Torshälla... Tomas skulle jobba hemma.

Hade syskon vagnen me med ledade hjul fram, o gå me den på kullersten va inget hit, kan jag säga. Philip tyckte väl de va sådär att gå på marknad =) men va jätte duktigt att båda sitta i vagnen o gå själv. Va bra trött oxå ju efter att vaknat så tidigt.




Hittade jätte fin fleece mössa till Philip






Vi fikade på amarant o Philip fick mat, brevid där hade de loppis o Svärmor hittade en liten gunghäst med ryggstöd på...hon köpte den åt Philip o Thuva....


Philip va så över trött att han höll sig vaken hem o vägrade sova hemma sen... men han fick vara i sin säng o till slut vid 13 somnade han ist för 11.45 som det brukar vara... mamma o jag passade på att slappa då =) o käkade massa marknads godis =)

väckte honom efter ca 1,5 timmar o då va de bara att ladda om o åka till Parken Zoo o möta upp Faster Annelie, Jens o Leo... lekte o fantomen land sen va de tivoli som gällde. Philip åkte karusell för första gången... ville åka om o om igen =) Så söt min prins.


Brevid karusellen kunde man kasta basket boll i korg 10/kast o Leo lyckades sätta en boll o vann en gigantisk basket boll o Philip tyckte den va jätte fin så envis som man e så va ju jag tvungen att pröva =) o på 4e försöket SATTE jag den så Philip fick en egen gigantisk basket boll.


När vi åkte hem köpte vi me kebab sallad hem...MUMS =)
Kvällen gick fort, mamma hjälpte mig att bleka slingor o jag klippte henne efter.. somnade på soffan vid 21.
Philip vaknade lika tidigt imorse... jag gick upp vi 6.30 igen.. Tomas o Thuva kom upp vid 7.30, åt frukost allihopa. Va ganska mulet idag men för att göra något tog vi me oss barnen till rinmannsparken, finns en jätte fin lekpark som tomas varit me o gjort. Tomas va kvar hemma. Vi lekte o härjade järnet o Thuva bara sov o sov =) Åkte hem vid 11.20 o Philip beng somnade i bilen. Sov ca 1 timme. Sen tog vi en promenad till farmor o sa hej...
Gjorde mat o vi åt vid 16.30... Badade Thuva vi 17.30 nattade henne som vanligt sen ville Philip oxå bada fast han gjorde de igår... stod o drog i baljan så jag kunde inte säga nej... han fick plaska en stund... Fick välling o slocknade nästan direkt han la huvudet på kudden...
Pappa ringde vi 16 o hade två matcher kvar... Kom o hämtade mamma vid 20 tiden...
Har som sagt varit fullt ös hela tiden i princip =) Mamma e helt underbar som kämpar o roar Philip fast man ser att de e tungt emellan åt...de e så värt de säger hon bara =) hon e bara BÄST!!!!! Tack för denna helg mamma..

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar