onsdag 28 oktober 2009

trött!!!!!!

vet inte vart jag ska börja....
att tävla igen va sååå kul.. att spela me pappa e alltid kul. Vi känner varandra så bra att vi vet våra styrkor o svagheter. Vi tog oss bara till kvarten men jag har ju inte hållt i kloten sen i maj..=) klart man hade velat vinna men man kan ju inte få allt =) Blev så glad att se Rosis o Andreas när dom kom in på Munktell =) vet inte när vi sågs sist, tror det va när Philip va riktigt liten.
Har ju minne som en guldfisk =) men har hänt en del.
Philips första dagis kort har kommit o de blev såå bra =)
Förra veckan va kaos, det va något att göra varje dag. Många som ville bli fina i håret o så i onsdags åkte jag till broa o lämnade Philip hos mormor o hämtade upp Sanna o åkte till Marieberg för att shoppa loss inför klassåterftäffen som vi har 7 november =) vi hittade båda två något att ta på oss =) Jag köpte en super snygg "klänning" som tubtopp uppe täckt me svarta paljetter o sen går den ner precis under rumpan så e de som en mudd längst ner.
I helgen va det tävling igen här i e-tuna.. pappa spelade o i lördags åkte jag o barnen ner för att kika lite o gå en sväng på stan med mamma =) i söndags kom mamma o moa hit o lekte med oss.
I måndags va alla dagis stängt så va på öppnis ist... det va kaos där. Ett dagis skulle vara där o bli fotograferade o sen fick vi på öppnis komma med barnen oxå om man ville ha syskon kort eller så.. va så sjukt mycke folk, kände då att jag började bli lite hängig men inget allvarligt.
Igår åkte jag o Thuva o handlade när Philip va på dagis. Skönt att vecko handla igen... så trist o dyrt att små handla lite hela tiden på konsum.
Idag efter jobbet skulle Tomas lämna in våran TV.. börjat låte konstigt när man kollar dvd.. typ surrar o brummar om den.. o försäkringen gick ut 17/11.
Vi va bara hemma idag.. jag mår inte alls bra o båda barnen e riktigt förkylda båda två... tycker så synd om Thuva.. så snorig så hon knappt kan andas när hon ska sova o börjat få hosta :) synd om Philip me men blir en annan sak när de blir lite större. Vi har ingen feber men känns som de e på gång.
Dagen började ganska bra.. Philip kör ju på i 110 som vanligt, Thuva sov hela natten va upp för att bara ge henne nappen. Hon har börjat äta mer morots pure o banangröt =) riktig matvrak. MEN hon kommer inte riktigt överens med nappflaskan. Men de kommer de oxå.. hur som helst så sover hon mycke bättre o åt sista gången igår kväll vid 18.30, gav henne nappen flera gånger i natt men åt inte förän 4.30 =)
Fick för mig att baka socker kringlor på fm o Philip va med o grejade =) sen vid 10.30 gick vi ut o lekte o Thuva somnade i vagnen. Vi åt lunch vid 11.30 Philip deckade efter 12. Thuva sov o sov trodde hon skulle äta vid 12.30 men jag väckte henne vid 14 då hade jag pumpat 200ml provade 100ml o det gick efter mycket om och men =) hon har inte rätta tekniken än. Sen fick hon smaka mosad banan när Philip vaknat o käkade mellis.
Skulle göra kokt potatis me äggsås o fisk burgare o fick stressa lite för att få det färdigt o Thuva ville sova mer mitt i allt o somnade till slut i vagnen. Men när vi väl skulle äta så tog Philip nån tugga o sen spottade han ut o kladdade på bordet överreagerade o lyfte bort honom, tvättade av honom o så fick han sitta i köket för mn kladdar inte när man äter o så åt jag min mat tills den av någolunda ljummen... händer inte ofta att jag får äta varm mat. Philip blev så ledsen att han hyperventilerade o Tomas frågade vad som hänt när han kom o jag försökte berätta men då va han upptagen me att dalta me honom att han inte riktigt lyssnade va jag sa... Blev så frustrerad o kände att jag hade anstängt mig i onödan att laga mat. Tomas värmde om hans mat men han ville inte ha mer.
Thuva hann bli så trött o jag kom av mig helt me hennes pure gröt så vid 17.30 försökte jag ge henne gröt men blev arg, hon fick 60ml i flaska o sen ammade hon sen åt hon hela port me gröt =) hon e en bestämd liten dam.
Nu ligger jag i soffan o tycker lite synd om mig själv. Tomas kom precis från innebandyn. Fan va ont i halsen jag har, helt svullen. =(
Har inte haft nån ork att ens starta datorn sista veckan men ska försöka ändra på det =)

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar