måndag 5 oktober 2009

Måndag =)

Philip vaknade 5.15 precis när Tomas gick upp... va sååå trött. Thuva hade käkat vid 3.45 så jag hade lagom hunnit somna om. Tomas gav honom välling så jag låg kvar en liten stund hade kunnat göra ganska mycke för att få somna om =) men Philip var oxå ganska seg så jag låg under en filt på soffan i ca 1 timme o Philip kom o la sig en liten stund sen upp o sprang o sen kom o la sig en stund =) Thuva vaknade 7.
Hade bestämt me farmor att hon skulle komma upp vid 12 så jag o Thuva kunde åka in till stan till barnmorskan... men Philip gick runt o sa bibbi, bibbi, bibbi hela morgonen så kl 9 åkte vi till öppna för skolan där just Bibbi jobbar =) hon e jätte förtjust i Philip o han charmar henne o hon faller direkt o leker o grejar me honom... ja o me de andra barnen me såklart.
Så Philip fick lunch där sen åkte vi hemåt vid 12 så farmor kom till oss nör jag lagt in Philip i sin säng... somnade så fint i bilen. Men inte Thuva, hon deckade på väg in till stan ist.. jätte skönt så hon sov när jag gjorde cell provet =)
Passade på att lämna tillbaka en kjol som jag köpt på Gina Tricot o sen köpte jag lite lös the till farmor som tack för hjälpen..
När jag kom hem hade Philip vaknat o käkat banan o va på väg ut en stund.. Thuva va vaken så vi busade lite på golvet o sen va de dags för att göra middag.. Falukorv o makaroner =)
Efter maten tog Tomas barnen så jag började sorterade alla kläder från loppis o från kusin monika... kan säga att Thuva behöver inga kläder förän hon kanske fyller 1 år =) hi hi.. o kanske inte ens behöver ha samma plagg på sig två gånger....nej så illa va de nog inte men mycke kläder va de. Ja till Philip oxå... mycke bra som extra till dagis o så o den här års tiden kräver ju ombyten.
Sen badade Tomas Thuva o så fick hon mat... Sen nattade Tomas henne för första gången =) o de gick jätte bra.. o då passade jag på att bada Philip. De e nog det bästa han vet..=) e så roligt att titta på när han grejar i baljan.
Han somnade nästan direkt vid 19...då klippte jag Tomas o nu skappar jag i soffan.. e så trött så jag funderar på att gå o lägga mig...

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar