tisdag 13 oktober 2009

En vecka

GUD va en vecka går fort. Philip mår bra nu från krupp o förkylning. Usch de va hemskt, skönt att de e över o hoppas de inte kommer tillbaka.
Va ju till doktorn i torsdags o han konstaterade att de va falsk krupp o han fick en ny host medicin som e mot krupp hosta.
I fredags va jag o barnen o stor handlade på coop.. de va helt underbara. Städade badrummet på fm o Philip va lite hängig o somnade bara sådär på soffan.. sov där en timme. Thuva ve me i badrummet o grejade.
Sen åkte vi till coop.. thuva satt i sin bil stol i kundvagnen, tack för de stora kund vagnarna de har =) på konsum så sitter Philip i sätet o thuva i bilstolen som täcker hela öppningen på vagnen. Så jag får ta en korg oxå =) På coop har de jätte kund vagnar. Till slut iaf somnade hon så fint i sin stol o Philip fick banan vid frukten som alla barn får ta.. bara det att när den va slut ville han he en till o de fick han då va ju han nöjd =) Tomas slutade ju efter lunch o på em gjorde jag cordon bleu till middag, såg när Tina gjorde de på Tinas Cookalong =) Lövbiff som man lägger skinka o ost emellan o viken ihop o panerar o så hade man mos till.. va skit gott =)
På lördag morgonen vaknade Philip 6.30 Tomas gick upp me honom o Thuva vaknade efter 7.. vid frukosten bestämde jag mig för att åka me barnen till mormor. Tomas skulle upp på övervåningen o dra elen o central dammsugaren m.m så fick han jobba i lugn o ro... morfar va o tävlade men moster helene jobbade o kom hem till mamma på timmar. Vi lekte järnet typ hela dagen
Vi va kvar till 17 o sen åkte vi hem... Båda somnade på vägen hem.
På söndag morgonen vaknade båda vid 7 =) Tomas pappa kom hit på fm o hjälpte Tomas att sätta dit tak lister i vårat sov rum, philips rum o vardags rummet... Philip fick lunch som vanligt o så la jag honom men han skulle INTE sova, blev aldrig ledsen utan han va bara jätte pigg... o mamma o pappa va på väg hit för att fika lite.. o samtidigt kom Tomas mamma o pappa med farmor som e 97 år som ville träffa Philip o Thuva så de blev halvt släkt träffa här =) JÄTTE KUL.
Pappa åkte efter en stund för att träna i munktell mamma va kvar här... till philip hade käkat middag sen åkte vi ner till munktell för att bara komma hem ifrån en stund. Men såg då att ha me Philip på en boule tävling skulle bara bli jobbigt för honom. Han vill ju upp på banorna o vara me morfar.. förstår ju inte att de e farligt om han får kloten på sig.... o blir bara jätte arg. Ska ju tävla för första gången sen Thuva kom på söndag med pappa.... o i munktell oxå så det ska bli SÅ kul. Thuva ska ju va me där, mamma ska va barn vakt =)
Så va de måndag o dags för dagis igen..=) han har varit på super humör o jätte pigg.. o de e så kul att höra dem säga det... Han har så bråttom när vi kommer dit o vill bara leka nu. Åkte sen hem för att börja jobba hos Gull-Britt igen, har haft paus sen Thuva kom.. Håller på att lära mig hur firman funkar med fakturor o bokföring m.m. o de e såå kul att börja använda huvudet till annat än som mamma =) ska gå en bokförings kurs efter jul förhoppningsvis.
Idag åkte jag o Thuva till öppnis innan vi åkte in till stan för att byta ett par linser som va trasiga i förp... hade en sån dag så jag hittade massor me fint o hade kunnat köpa nästan hur mycke som helst. =) Köpte as snygga nya stövlar o ett par jeans leggins på Gina =)
När vi hämtat Philip handlade vi o sen åkte hem o gjorde mat... ostfyllda köttfärsbiffar me basilika de e såååå gott.Sen kom Helene o Alex o Testo (vovven), mamma o pappa för att bestämma vårat jul klapps byte... Vi drog varsin lapp o jag ska köpa julklapp till Alex o Tomas fick Helene.. sen fikade vi o sen klippte jag Helene
Nu ska jag ge mig o gå o lägga mig.... =) hörs snart.. kanske =) tiden går ju så fort.

PUSS




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar