lördag 17 oktober 2009

Helg =)

I torsdags på öppnis skulle vi laga köttfärs paj med kantareller i som jag hade med mig =) Det kom en reporter o en fotograf dit från "Folket" en tidning i eskilstuna. De skulle göra ett repotage om familje centralen med öppna förskolan. De tog massa kort på alla barn o när vi lagade mat... Tidningen kommer ut på måndag.
Vi åt o sen va de Thuvas tur, sen skulle jag handla o sen hämta Philip på dagis, Thuva somnade när vi skulle åka. Bibbi som e ansvarig sa att Thuva kunde vara kvar så kunde jah handla i lugn o ro. Hon e helt underbar... så genom snäll. Hon fick mitt nummer o sen åkte jag.._Va borta 30 min o Philip blev överlycklig när vi skulle till Bibbi o inte hem. Hade gått jätte bra me Thuva, hade vaknat till o snackat lite o sen somnat om i Bibbis famn =)
Igår vaknade jag innan barnen så jag gick upp o gjorde i ordning mig i badrummet o då vaknade Philip ca 7, han fick välling, hade inte fått de annars men vi skulle hämta mormor o åka till Ikea i örebro. Så för att inte behöva äta frukost direkt tog jag med mig min frukost i bilen o Philip fick rån me smör o ost på. Thuva vaknade 7.30 o käkade, sen vid 9.40 åkte vi. Båda somnade i bilen, men när mormor hoppade in så vaknade de o blev jätte glada =)
V handlade 3 byråer till badrummet, två ska stå på varandra ist för en hylla där inne. Så drygt att damma allt på hyllorna =) men de va trä rena så jag ska måla dom vita. Den tredje byrån va vit redan. Sen blev de lite smått o gott =) som vanligt på ikea =)
Vi käkade lunch där oxå, -Philip skulle ha barn port me potatis o köttbullar men de slutade me att han åt upp nästan alla mina pommes o doppade dom i bearnaisesås =) några köttbullar gick ner. När vi skulle hämta byråerna kom Anna, Julia o Carina (annas mamma) de skulle oxå gå ut då.
Klockan blev så mycke så Philip va ju skit trött, Thuva somnade precis innan kassorna o när jag satte in henne i bilen vaknade hon, vi krånglade ju ett tag för att få in vagn, 3 byråer m.m. i bilen ;) så hon höll sig vaken, vi släppte av mamma i arboga där pappa skulle hämta henne. Thuva va så över trltt att hon skrek nästan hela vägen hem... stannade nån gång men de hjälper ju knappt, gjorde ju bara att philip vaknade me o blev ledsen, men nästan hemma somnade båda.
Tomas va hos grannarna o hjälpte dom att fylla igen lite runt deras hus... det huset blir as stort, hade man inte fattat riktigt på ritningarna. men de blir nog jätte fint när det e klart..snor en del av våran sjö utsikt men inte fårn över våningen så de e väl ok.
Jag , Thuva o Philip skruvade ihop den vita byrån blev jätte bra =)
Blev Idol o chips o dip igår kväll =)
Idag vaknade Thuva 6 o fick för sig att inte somna om så vi gick upp o mös vid tv:n för att inte väcka de andra men Philip vaknade straxt efter. Thuva bökade lite o jag va så trött så Tomas tog henne o sen slumrade jag på soffan. Vid 9 åt vi frukost o 10 kom en mamma från öppnis som heter Marie som ville köpa våran första syskon vagn =) äntligen e vi av me den. De kom in o kikade på huset o så. Sen började jag baka en lime o maräng paj =) o Tomas åkte o hämtade spånskivor till golvet på övervån. Philip fick lite sen lunch o somnade vid 12.40 o Thuva me så jag satte mig i soffan en stund =) hon vaknade o käkade vid 14 o nu sussar hon i min famn....så mysigt så jag passar på att blogga lite. Så skönt att båda kan sova fast de mullrar ganska bra när Tomas grejar där uppe. Blir lite oroliga men de vänjer sig.
Ska göra kyckling me färskost o egna klyftpotatisar o sallad till middag :) mums.
Imorn ska jag TÄVLA för första gången sen slutet på maj när jag o A-K blev dam distrikts mästare =) mamma hade kollat ranking listan för svealand o a-k e 1a o jag e 2a fortfarande =) vi e bara BÄST hihihihi. Ska spela me pappa imorn o de e en mix tävling heter det o dom poängen räknas oxå på dam rankingen... sen e de en dam tävling i nov som a-k o jag antagligen kommer spela. Men man måste ju placera sig bland de tre bästa för att få poäng.
Håll tummarna för oss..=)

PUSS

1 kommentar:

  1. Åh, det var sååå kul att träffa Er i lördags och att vi hann att träffa lillfisen oxå när De var på väg därifrån.
    Fasen TezzE vilka underbara fina barn Du har.

    Är så jäkla glad för Din skull!!!

    Love You Babe!!

    Rosis

    SvaraRadera