måndag 9 november 2009

Äntligen!!!

Nu har vi äntligen fått igång internet igen... våran förra rauter bara la av.. därför har jag inte bloggat på så länge, minns inte riktigt va jag skrev sist :/

Tiden går så fort.. Thuva har börjat vända på sig redan, Philip va ganska "sen" o låg på rygg till ca 6-7 månader. Thuva e 4,5 månader nu o rullar runt =) så roligt att titta på henne o efter ett par gånger blir hon så arg för hon orkar inte riktigt hålla up huvudet...hi hi..


I lördags hade några ifrån högstadiet ordnat återträff, 10 års jubileum. Sanna va bla med i kommiten o jag o Thuva skulle sova hos mamma o pappa. De skulle ha Thuva o natta henne o så.. första gången jag va ifrån henne en längre stund. Hon har varit väldigt skeptisk till flaska så hon fick gröt på kvällen o hade somnat som en prinsessa =) o hade tagit flaskan i sömnen typ o ätit över 125ml o de har hon aldrig gjort förut.
Återträffen va skit kul, va ca 40 pers som kom o vi va 80 st som slutade 9an. Det va så lyckat o jätte kul att få se o höra va som hänt med många av dom.. Det lilla tråkiga va att ingen av tjejorna som jag va me på högstadiet kom... hade varit super kul att träffa dom.. vi tappade kontakten på gymnasiet.

Kvällen började 17.30 med mingel o sen buffé 18, sen hade de fixat massor me skivor med musik från -97,-98,-99. Vilken nostalgi tripp. Hade mina nya stövlar me super klack o hade så ont i fötterna när jag åkte hem vid 00.30 men de va såååå värt det =)

Igår va fars dag... hade handlat present till Tomas från barnen i veckan o lagt den högst upp på data bordet så han har kikat på det hela veckan =) o varit så nyfiken. Så igår morse när min pappa fått sin present ringde jag till Tomas o sa att Philip skulle ge pappa paketet... han fick en par pyamas byxor, en snygg huv tröja me dragkedja o sen ansiktsvård för män =)Jag o Thuva åkte hem efter lunch... Philip sov när vi kom. Passade på att baka blåbärs paj som vi skulle ta me oss till farmor o farfar på em.. vi o annelie m fam va bjudna på middag.
Vi gick hem vid 19, va så trött. Man e inte van att vara ute till nästan 1 på nätterna =)
Nattade barnen, tog en dusch o hoppade i säng ca 20.45.

Thuva e av den morgon pigga sorten o vaknade 6 o passade på att bajsa så vi var tvungna att gå upp =) Philip sov. Min mage va helt konstig o blev panik till badrummet, har sprungit flera gånger på morgonen o började må illa...
Skjutsade Philip till dagis o de gick bra, nu ligger jag i soffan me datorn o hoppas få sova en stund nu när Thuva sover så snällt i vagnen.

Hörs snart igen
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar