torsdag 12 november 2009

Va inte till Tuna Park idag som jag tänkt... va så sjukt trött imorse, Philip vaknade när Tomas va uppe så han tog upp honom o kom o väckte mig när han skulle till jobbet ca 6.15. Hade kunnat ge mycke för att få sova en timme till... betsämde mig för att när Thuva e lite större o tar flaska ordentligt ska vi ordna barnvakt till båda o så ska jag/vi sova, sova o bara sova utan att vi ska göra nå speciellt. Har aldrig gjort de förut.
Lämnade Philip som vanligt, va lite tjurig men gick bra. Jag o Thuva åkte hem för att städa. Dammade i tisdags så de va bara golven... men tar ju sån tid när man ska plocka upp allt från golvet o så innan man kan börja dammsuga... Skrubbade badrummet oxå innan jag började o slet av överdraget till 2 sits soffan o kastade det i maskinen..
Precis när jag skurat klart vaknade Thuva o va hungrig o jag me... så vi åt lunch sen va de typ bara en timme kvar innan vi skulle hämta Philip.
Han ville inte åka hem från dagis idag... lockade me att mormor skulle komma senare men va inte riktigt nöjd ändå.. så vi åkte till Bibbi på öppnis... va öppet till 16 idag.
Philip stor trivs ju där verkligen... han åt en banan o ne mandarin o ville ha ett "ple" (äpple) oxå han skulle kunna äta frukt o grönsaker hela dagarna.
När vi kom hem åt Philip middag o sen kom mormor och morfar, mormor ska sova hos oss =) Jag ska in till stan till 9.20 så mamma ska vara kvar hemma med barnen. Har en liten klump i magen, vill inte skriva va jag ska göra men hoppas verkligen att det går bra... kanske berättar senare om allt går bra.
Tomas hjälpte en jobbar kompis på em så jag o mamma nattade barnen, gick jätte bra.. Philip ska ha sin säng lampa tänd o så ligger han o kikar i en bok eller så grejar han bara me sina nappar.. tills han somnar. o han somnar precis hur som helst =)
Nej nu ska jag vara social här... hörs senare.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar