torsdag 26 november 2009

advent pynt =)

Imorse vaknade Thuva 4.30 o käkade, hon brukar ha jätte svårt att slappna av o somna om då. Kan ta mellan 30min till 1.5 timmar... vid 5 hade hon somnat om... men redan vid 5.50 vaknade hon till igen o jag va helt säker att vi skulle gå upp då men hon somnade om direkt när hon fick nappen =). Mitt larm på mobilen startade 6.30 o jag väntade på att barnen skulle vakna men ingen reaktion o jag måste ha beng somnat om.. vaknade 7.10 att Philip pratade lite för sig själv. Gick in till honom o då hade han fått tag på en bok som han satt o tittade i =) sötis.
Vi gick upp o klädde på oss o 7.40 vaknade Thuva då hade jag gjort mig klar i badrummet. Tog på Thuva kläder oxå sen va de frukost dags. Sen åkte vi till dagis... gick bra som vanligt. Jag o Thuva åkte hem till ett par som jag lärt känna på öppnis när jag gick där med Philip. De fick sitt 3e barn den 17e, en liten kille som ska heta Milo. Han va så otroligt söt o liten =) mindre än Thuva när hon kom. Va stor hon blev när man hade en helt färsk i famnen =)
Vi fikade lite sen åkte vi hem, Thuva somnade i bilen så hon fick sova ute i vagnen. Jag passade på att ta in advents lådan från friggeboden, där fanns jul gardinerna o lite fönster pynt. Tvättade alla fönster invändigt o så tog jag dom på baksidan utvändigt för då kan jag ta de på fram sidan i helgen när Philip leker ute. Strök gardinerna o satte upp dom i vardagsrummet o sovrummet. Sen vaknade Thuva o fick lunch.
De har börjat vaccinera vuxna vid parken zoo o tänkte åka dit så jag oxå har tagit sprutna, Tomas tog den igår. Gjorde i ordning mellis till Philip o så hämtade vi honom på dagis. Men de va så sjukt lång kö o jag ställer mig inte där med båda barnen själv. Så vi åkte till Coop o handlade ist...
Tomas hjälpte en jobbar kompis efter jobbet så jag o Philip skulle äta själva, blev fläsk korv med potatismos =) gott.'
Philip va med o hjälpte mig ta upp lite pynt.. tex mjuka tomtar såna som bara e ett stort skägg me en näsa som sticker fram o med en tomteluva på :) Dom står lite överallt nu =)
Thuva sov strejkade hela em o blev tokig när jag försökte lägga henne i sängen eller i vagnen... baby sittern funkade stundtals... hon fick gröt innan 18 sen kom Tomas. Philip fick välling sen la vi båda runt 19... Philip har alltid varit så lätt att natta. Bara att lägga i sin säng o säga go natt o krama om honom o sen gå ut., o så har han sovit innom 20min. Nu kastar han nappen, täcke, kudde o gosedjur på golvet o står o skriker tills vi kommer.. som tur e e Thuva van så hon bryr sig oftast inte om honom. Idag somnade han nog vid 20.
Vi käkade ciabatta men skagen röra o grönsaker =) smarrigt. Kunde inte låta bli när jag va på Coop.
Nu slappar vi i soffan.. har betalat lite räkningar, nödvändigt ont.
Ska hälsa på mamma imorn =) va så längesen jag va hemma. Ska försöka gå in på banken o starta ett spar konto till Thuva, dåligt att vi inte gjort de än. Men ska sätta in de som vi skulle gjort sen hon föddes...sen sätts lika mycket in åt dom varje månad.
Hörs i helgen

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar