tisdag 17 november 2009

Magsjuka =(

Hej igen...
Det gick bra i fredags ska jag väl börja med att berätta, skulle göra ett nytt cell prov för jag hade förändringar hon tog även ett till prov o beroende på vad resultatet blir så ska jag komma tillbaka om 6 mån om de e förändringar o om 1år om det inte va något.
Pappa hämtade mamma på em o Tomas va o köpte väggfäste till våran gammla tv som vi haft i vardagsrummet som vi nu har i sovrummet...
I lördags gjorde vi inte så mycke.. jag åkte till coop o handlade lite inför kvällen. Tomas o Philip o Thuva va ute o lekte... Philip hade lite feber runt 38 men ganska pigg o inga andra symptom.
Tomas klass kompis kom o hämtade honom 14.30 o i samma veva kom mamma o pappa så det blev lite konstigt för Philip när Tomas skulle åka o mormor o morfar skulle stanna... När Philip åt middag så ulkade han lite så han åt inte allt. Vi åt enchiladas på kvällen.. (gott) Tomas gillar inte de så bästa att passa på =)
Thuva somnade bra på kvällen men Philip sov jätte oroligt, hostade o febern ökade lite. Precis när mamma o pappa åkt vaknade han, fick vatten o så gav jag alvedon då hade han över 38.
Somnade om bra men skrek i sömnen o va orolig fram till 23-00 sen fick han sova hela natten. Tomas kom hem vid 02.30 o de märkte jag inte ens... hör bara barnen när de vaknar =)
På söndag morgonen tog jag båda barnen så Tomas fick sova, fick för mig att baka frukost bröd... tråkigt bara att det ska jäsa så långa stunder men det blev 2 limpor iaf.. o det smakade precis som från affären.. super kul =)
Tomas kom upp vid 9, han mådde som han förtjänade om vi säger så... han kräktes aldrig så de va ju skönt... la sig med jämna mellanrum. Philip va feberfri oxå. Jag skulle ner till Munktell o träna va det bestämt för jag o A-K ska tävla nästa helg. Thuva fick följa me för mamma va me. Eftersom Tomas inte va pigg, vi åkte vid 13.30.
Tränade o det va så kul att få spela o inte tänka på så mycket annat =) när jag åkte hem vid 18 ville Tomas ha pizza så jag hämtade på vägen hem, va inte hungrig så hämtade bara en. Tomas tyckte den smakade lite konstigt men inget annat. Vi slappade vid tv:n som vanligt, o när vi lagt oss o när vi somnat börjar Tomas springa på toa.. va så trött så jag reagerade inte så mycke... men på morgonen när Thuva skulle ha mat vid 05.30 så va de min tur att springa men behövde inte kräkas. Sen va vi deckade HELA dagen igår o mamma o pappa va lika sjuka hemma dom...
Philip tyckte vi va såååå tråkiga, jag hade 39 i feber o kunde inte äta något, Tomas hade ju sprungit hela natten så på em kunde han äta rån m.m. men va matt i kroppen som han låg på soffan hela dagen eller sängen.. jag försökte bädda på golvet inne hos Philip så jag kunde leka lite me honom... efter lunch somnade båda barnen så 12.30 la vi oss i våran säng o fick sova i ca 2,5 timmar då hade min feber gått ner... o huvudvärken släppt men illamåeendet va kvar.
Försökte äte lite äpple på kvällen men åt halva sen tog de stopp.. o i natt har jag haft såna mag plågor magsäcken va ju helt tom o så ammar jag ju Thuva än morgon, em o kväll.
I morse åt vi frukost iaf o mår mycke bättre =) ont i magen än men helt ok. Känns lite konstigt, har en tid bokad inne i stan för att färga ögonbryn o ögonfransar... va lite osäker på hur jag ska göra men jag tror faktiskt jag åker in... mår ju bra nu.... o på em ska vi nog åka så Philip får inflensa vaccinet...
Berättar mera sen..Thuva vaknade nu

PUSS

1 kommentar:

  1. Åh, vad det är kul att Du har en blogg gumman.. så man kan följa hur det går för Er hela tiden.
    Hoppas verkligen att Ni mår mycket bättre nu och att det bara var en liten släng av sjukan =)

    Många varma kramar Rosis

    SvaraRadera