onsdag 18 november 2009

Ett år äldre!!



oj oj va fin jag blev igår när jag va o färgade ögonbryn o fransar o SNACKA om att de va skönt oxå =) hade tid 11.45 alltså mitt i lunch tid för barnen, Tomas va hemma från jobbet för säkerhets skull. Så han skulle fixa lunch till båda =) för första gången.
Fick lägga mig på en brits o så masserade hon lite runt ögon o panna sen plockade hon ögonbrynen o sen la hon på färgen på fransarna först o då har man ju inget val än att blunda o bara njuta =)
Blev super nöjd men nästa gång (o de blir en nästa gång har redan bokat tid :) ) så ska vi ta en lite mörkare färg på brynen.


När jag kom hem låg Tomas på soffan me Thuva brevid sig o sov =) super mysigt. O Philip sov i sitt rum...Hade gått bra vid lunchen :) vi käkade lite o sen när han sovit nästan 3 timmar så tände vi hans lilla lampa för att han skulle kvickna till...
Vi hade ju fått kallelse att vaccinera Philip, så han fick tidig middag som gick sådär att äta. Han har haft en period som han äter ganska dåligt o har jätte lätt att kvälja. Åkte till Parken Zoo vig 15.30 o de va så sjukt lång kö att vi hoppade inte ens ur bilen.. va ju första dagen så vi åkte hem igen.
Thuva har blivit jätte snorig men e bara bökigt när hon ska sova, även fast vi höjt upp huvud ändan så blir hon täppt o får jobbigt att andas me näsan o ha nappen i munnen samtidigt. I natt va en sån natt... började vid 00.00 så får man upp var 5e minut o ge nappen o lugna... så hinner jag lägga mig så tappar eller spottar hon ut nappen för att hon e täppt så får man springa var 5e minut i 30 min sen fick jag sova 1-1,5 timmar sev va de dags igen.. hon käkade vid halv 5 sen tog de 30 min innan hon somnade om o då fick hon näs droppar.
Philip vaknade innan Tomas skulle upp o jag va SÅ trött... Tomas kom o väckte mig o viskade grattis på födelsedagen o undrade om jag va vaken.... Vill inte sa jag =) men de va ju bara att gå upp.
Mös i soffan me Philip o de va inte långt ifrån att vi somnade om på soffan båda två. Men sen fick jag ryck o började baka en sockerkaka som vi skulle ta me till Bibbi på öppnis för att jag fyller år o ville bjuda på nåt... o till råga på allt så gjorde jag sverigekaka.. de e sockerkaka man delar på hälften o gör en vaniljsocker smet o lägger emellan... super smaskigt =) mitt i de skulle Philip ha frukost o så vaknade Thuva o va oxå hungrig. Kakan va klar strax efter 9 o de öppnar ju 9 o på onsdagar har de bara öppet till 12 sp man vill ju vara där så tidigt som möjligt. Slängde oss i bilen o åkte vi va där straxt efter halv tio.
Vi lekte järnet o Philip fick lunch där men trilskades lite så Thuva fick oxå lunch där för jag ville inte bråka me honom där... han svälter ju inte =)
På vägen hem somande båda i bilen så de va bara att lägga Philip i sin säng o Thuva i vagnen o så kunde jag äte lite snabb lunch o lägga mig i soffan men Thuvas näsa bråkade me henne så hon fick sova i min famn i soffan...MYS =)
När Philip sovit i ca 2 timmar öppnade jag hans dörr o efter 30min till så tände jag hans lilla lampa, han sov väl totalt 3 timmar. Vi busad elite sen vaknade Thuva oxå... Hon fick mat o så ringde Tomas som va på väg hem.. började me maten. Gjorde en tonfisk pastasås som blev super god... när Tomas kom hade han 5 st STORA röda rosor med sig =)
Efter maten gick tomas o philip ut i garaget o kom in med 2 paket. I det första var det ett present kort på massage i 40 min UNDERBART på ett ställe jag varit på o fått ansikts behandling en gång med Tomas syster. O i det andra paketet va det ett paket med Bruno Bananis Magic Women parfym, body lotion o body wash =) Den luktar så J*VLA gott =)
Tomas badade Thuva o gav Philip välling o nattade både Thuva o Philip.
Nu slappar vi i soffan o har käkat glass =)
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar