tisdag 8 december 2009

känns som en evighet..

... sen jag bloggade.
Nu e hela familjen vaccinerade utom Thuva som e för liten än... blir ju 6mån 20/12.
Har fortfarande blåmärke där jag blev stucken..
oj har hänt så mycke sen sist men kan inte skriva om allt nu.. tittar på desperate samtidigt o då går de ännu långsammare att skriva. =)
De e jul pyntat o klart hemma.. blev inte så mycke för att inget ska gå sönder ;) fast jag saknar lite snö nu faktiskt. Blir ju lite ljusare.
Jag o Philip har haft vårat första pepparkaks bak här hemma, jätte mysigt o han va jätte duktig o kavla o trycka ner formarna men när han kom på att degen gick att äta så blev de genast mycke roligare =) fick baka de sista plåtarna själv.
Philip börjar prata mer o mer, så himla roligt när man börjar förstå vad han menar o försöker säga till oss.
Thuva e ju inte sen att försöka härmas =) låter som hon säger mammammammamm =) o så smackar hon med munnen när jag värmer mat eller välling åt henne.. har slutat amma helt nu. Hon har äntligen kommit överens med flaskan... Sover jätte bra på nätterna från typ 19 till mellan 5-6 på mornarna.
I helgen som kommer ska vi på jul bord med våra familjer, blivit tradition att prova nåt nytt ställe varje år... I år ska vi till Kohlswa herrgård... jag, tomas o barnen o Annelie, Jens o Leo ska sova kvar mellan lör-sön på hotellet så slipper man stressa hem när de e mörkt o så.. Ska bli super mysigt.
Sen har jag precis bokat in min o Tomas julklapp till varandra. Mina föräldrar ska vara barnvakt åt P o T i mellan dagarna 2 NÄTTER, de har aldrig hänt =) vi ska åka till stockholm o bo på hotell 2 nätter i mellan dagarna o shoppa, äta gott kanske gå på bio eller spa:a lite =-) fatta lyxigt att få vara bara vi två o inte passa tider utan äta när man vill gå ut på kvällen när man vill.. ligga kvar i sängen så länge man vill på morgonen =)
Nej jag ska titta klart på Desperate nu.. får skriva mer en annan dag o förhoppningsvis inte om 2 veckor igen =)

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar