måndag 1 februari 2010

sjukhus besök

Idag ska jag tillbaka till sjukhuset me Thuva o titta till hennes sår. Hoppas hoppas hon slipper badaget nu.. Det har hållt sig på plats sen i tisdags så vi har inte behövt lägga om det själva. Hon sa att det bästa va att låta det vara.. så såret torkar upp.
På dagarna går det jätte bra då har man fullt upp med att lämna o hämta på dagis o leka o busa me barnen o allt hemma pyssel o hålla ett öga på snickarna MEN på kvällarna när våran prins o prinsessa somnat så kommer hjärn spökena som påminner om vad som hänt o att det hade kunnat va ännu värre o när jag lägger mig o blundar hör jag hennes skrik när vi kyler hennes lilla ben o önskar att det varit jag som bränt mig... Sessan har börjat krypa på alla fyra nu o ser hur hon har bökigt me att få bak höger benet för det där jävla bandaget...vet inte hur många gånger jag viskat förlåt i hennes öra o lovat att det aldrig ska hända henne eller Philip någonting... o när man tittar på henne så skrattar hon åt en med hela ansiktet... o tycker bara att det kittlas. Hoppas hoppas hon slipper bandaget idag.

Snickarna har hunnit me en hel del.. alla mellan väggar där uppe e reglade o så har de lagt taket över vardags rummet det blev vita släta skivor som man kan måla beroende på vilka tapeter vi vill ha.... idag skulle de börja me taken sovrummena, blir samma skivor där.

I torsdags va vi o käkade på Corner o sen gick vi till Parken zoo så Philip fick 2a dosen vaccin o Thuva fick sin 1a dos... va ju för liten innan jul för att få den då.
De va super duktiga, vi hade stått i köen timma o Philip lekte ute i snön men blev otålig på slutet o va lite grinig när vi gick in så när hon stack honom grät han lite men när plåstret satt så va de ok igen =)

Helgen har varit bra... mamma o pappa hälsade på i lördags o hade med sig GRÖNA semlor från Arboga =) de e pistage kräm o grädde istället för mandelmassa som de e i vanliga...mmmmmums =) så bjöd vi svärföräldrarna på mat på em.

Igår tävlade jag, det va svenska cupen kval för damer. Man spelar bäst av 5 matcher o man e 4st från varje klubb om man inte har reserver me. Vi mötte Hedemora så först spelar man dubbel. Vårat LAG1 mot deras LAG1 o LAG2 mot LAG2... där vann jag o A-K våran men det andra laget fick stryk... Sen spelan man en trippel så då får ju en i laget vila... jag , a-k o annika spelade o fick rå stryk, men vi peppade upp oss för sen spelar man dubblar igen, hade vi vunnit båda dubblarna o så trippeln hade de stått 3-0 i matcher o då har man ju vunnit för de e ju bara 2 matcher kvar. Men nu stod de ju 1-1 så då spelar man dubblar igen Vårat LAG1 mot deras LAG2 o Deras LAG1 mot vårat LAG2... o vi VANN BÅDA =) så vi gick till slut spelet som går i Motala sista helgen i februari... AS KUL.
Vid lunch när vi spelade sista matchen kom Tomas me båda barnen, Annelie me Leo o svärfar o tittade en stund sen lekte Philip o Leo vid friidrotts banan o hoppade i tjocka mattan. Philip skrek av lycka när Leo busade me honom... stora idolen =)
Vi käkade lite lunch där sen åkte de o hälsade på gammel farmor.Jag stannade o tittade en stund. Vi blev bjudna till Annelie, Jens på tacos på em sen, va trevligt.

Nu ska jag plocka undan lite.. snickarna ommer snart ner o ska käka lunch. Tomas e oxå här ute i Mälby o förbereder två tomter som ska säljas så han o Ove kommer oxå o äter här hemma.. Fullt hus =)

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar