måndag 18 januari 2010

Ute kväll...=)

Ja snacka om att de e mycke nu... insåg att de va evigheter sen jag startade datorn, typ sist jag bloggade.
Vi har komit igång me bygget på över våningen eller inte vi så mycke utan 2 snickare, samma gäng som stom reste huset från grunden. Känns bra att ha samma killar här igen. De vet ju hur våra tankar va från början o lättare att visa ändringarna vi kommit på efter hand. N
u håller de på med inner taket... ska vara öppet i tak på nästan hela över våningen.. förutom över badrum o klädkammare när blir de normal takhöjd o sen förråd uppepå...
Vardagsrummet--->
Philip har börjat dagis igen o de va som att han inte haft ledigt i 3 veckor =) började ju typ samma dag som det blev mildare ute så de va ju bara -5 så han va ju över lycklig att bara få vara ute =) vill ju inte gärna släpa ut Thuva när de e -20 ute. Han brydde sig knappt när jag skulle gå. Sen har Thuva blivit bortskämd oxå för Tomas e hemma nu för de e lite svårt att gräva när de så j*vla kallt ute så hon har varit hemma med pappa när jag lämnat o hämtat Philip.
Men idag har Tomas lämnat o e o hämtar nu för att han oxå ska ha gjort de nån gång o så har jag så sjukt ont i halsen =(... blir ju inte av när han jobbar. Gick jätte bra imorse, Philip visade Tomas vart de skulle o hur man gjorde.
Nu hoppar jag lite fram o tillbaka i tiden.. i lördags skjutsade Tomas o barnen mig till Therese vid 17, för Tezze skulle dricka cider för första gången på jag vet inte när =) hade med mig 4st Breezer... vi gjorde oss i ordning o gick till en tjej kompis till Therese. Vi va 4st som hette Therese, de e inte ofta de händer. Där sjöng vi sing star för halva eskilstuna =) va så hög volym att man knappt hörde den som sjöng.. hi hi. Undrar va grannarna tyckte om våran sång..
Har nästan glömmt de där me grannar o att de ska va tyst efter 22 på kvällen. Vi tog taxi ner på stan o gick på Harrys, va väl där staxt innan 12. Va rätt lite folk först men det kom mer allt eftersom... brydde mig inte så mycke faktiskt. Kände absolut ingenting av mina cider... 4 st på typ 6 timmar e ju inget men inne på Harrys beställde T 2 lakris shots o 2st smirnoff ICE.. o efter shoten o efter en stunds dansande kände jag av det..=)
Men sen fick T för sig att beställa en laddning till vid 1 o jag sa nej men de hörde hon ju inte... sen snurrade de till ganska bra... drack bara halva smirnoffen..
I kön till garderoben träffade jag min avdelnings chef på jobbet... eller han som blivit de efter att jag gått på mamma ledigt.. han jobbade på lagret innan så jag vet vem de e, vi pratade lite o så gick jag ut.. Där fick jag se en annan kille som jag jobbat me o som blev grupp chef efter ett tag... Han jobbade inte kvar o viste inte att jag fått mitt andra barn. Ringde taxi o åkte hem,... hade redan då så sjukt ont i huvet.. hade en flaska vatten i väskan som jag hällde i mig...
Tomas va uppe me Thuva när jag kom.. lilla stumpan va sååå täppt i näsan o sov så oroligt så hon fick näs droppar o välling så somnade hon om. Jag fick sov morgon till 9.30, då va huvud värken nästan borta =)
På dagen igår va vi ner på isen me famor o farfar o Annelie o jens o Leo, grillade korv o mös lite... blev bjudna över till annelie o jens på mat på em o BASTU...=) de säger man bara inte nej till...
Va så underbart skönt att basta.. Tomas, jens o leo bastade först, sen gick jag o annelie ut o då lagade grabbarna mat..=) bara att duscha efter o sätta sig vid mat bordet.... inte fel.
Åkte hem o nattade barnen o så la vi oss ganska tidigt me.
Thuva va vaken mellan 2-4 imorse... tok snorig o tjurig.. fick välling men krånglade iaf... hade lte gaser men till slut somnade hon om. Men Philip vaknade 6.30 o väckte Thuva me så de va bara att gå upp. =) Upptäckte nu efter lunch att tösen fått sina första tänder =) på höger sida nere e tanden vass o den brevid e precis igenom... stora tjejen... ska väga o mäta på onsdag då blir hon 7 månader =)
Ikväll ska jag o Tomas på bio o se "Snabba cash" vi har varit tillsammans 3 år på onsdag men de passade bäst för farmor o farfar att komma upp o passa barnen efter vi lagt dom idag =) ska bli mysigt.. bara inte halsen blir värre...
PUSS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar