söndag 3 januari 2010

Gott Nytt År =)

Jaha då va det ett nytt år o så kommer de ta lika lång tid som vanligt att vänja sig att skriva 2010..=)
Våra dagar i huvudstaden va super bra, vi lämnade barnen på fm hos mormor o morfar. Ingen av dom brydde sig att vi skulle åka.. =)
Tåget gick 14.06 från stan, när vi kom upp bestämde vi oss för att gå till hotellet fast vi inte hade en aning om vart de låg. Hade skrivit ut en karta men va inte den bästa så alla gator va inte utsatta.... men vi lyckades gå åt rätt håll direkt o kom rakt på hotellet.
Va lite system strul när vi kom så vi fick sitta i baren o ta varsin öl o cider när vi väntade.
Rummet va ganska litet men jätte mysigt o me badkar =) Tomas tog ett bad direkt, vi gick ut o käkade på kvällen på Melker Anderssons ställe som hette Kungsholmen. Va ett jätte fint ställe me en sån meny så man inte riktigt vet vad alla maträtter betyder... att de e så svårt att skriva om de e kött fisk eller fågel =) Vi åt oxfilé iaf va jätte gott, o efterrätt blev de me..=) konstigt när de gäller mig ;)
Det små regnade o va svin kallt när vi gick hem. Vi låg bara va o glodde på tv på kvällen, jag tog en dusch för att tina upp.
Vaknade på morgonen att jag va helt stel i ryggen, sängarna va lite för mjuka för mig men vi sov ända till 9 =) helt underbart, gjorde oss klara o gick o käkade frukost..Sen tog vi tunnelbanan till centralen sen va shoppingen igång =)
Vi hittade allt möjligt bra på rean både till barnen o oss... mest till mig tror jag hi hi.
Att bara få äta lunch när vi ville o sätta sig o ta en snabb fika e ju inget man e bortskämd me direkt... det ska alltid tajmas me mat o sov tider för nån av barnen eller så ska de finnas barn stolar m.m.
Vi va på hotellet igen vid 18 på kvällen, blev en hel dag.. Vi tog en drink i baren o sen duschade vi o gjorde oss i ordning för att käka. Vi stannade kvar på hotellet... jag åt lamm o tomas oxfilé...
blev ingen efterrätt va inget som värkade gott. Vi kom upp på rummet vid 22... o då började en skräckis som vi tittade på...
Vaknade vid 9 igen, åt frukost o packade sen ihop o chekade ut... vi tog en lätt lunch på stationen, två grillade smörgåsar o varsin cappucino 216 kr.... 216 fucking kronor.... helt SJUKT.
va min första cappucino sen Philip va liten o den va SÅÅÅÅ jävla god. =)
När vi kom hem började vi möblera om i Philips rum o ställde in hans växar säng... mamma o pappa kom me barnen o de blev jätte glada att se oss men trodde nog att vi vart hemma hela tiden... men Philip blev så upptagen me nya sängen att det inte spelade nån roll =)
Philip har sovit två nätter i växar sängen, jag har suttit på golvet brevid honom tills han somnat. Första kvällen tog de nästan 1,5 timmar o sen sov han till 6.30 men igår tog de 1 timme bara =) men i natt kom han vid 01.00 o klättrade upp hos mig men han bökar runt så o Tomas har fått typ ryggskott så han har jätte ont i ryggen. Så när han somnat bar jag in honom till sin säng igen. Thuva vaknade 6 som vanligt nu för tiden, Philip vaknade nog 6.45... o nu e de dags för frukost... sen ska jag ut o inviga mina nya kängor o termobyxor som jag köpte på rean på Tuna Park igår... Va meningen att vi skulle åka till Romme alpin imorn me annelie, jens o leo o åka pulka me Philip de andra åker ju skidor... Thuva skulle få sova hos mormor en natt då men nu när Tomas rygg e som den e så tror jag inte e blir nå... kanske åker till mormor me barnen så Tomas får vila lite...

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar