onsdag 9 december 2009

Besök

Imorse kom min mamma o mormor till oss vid 8... jag o P vaknade typ 7.15.. fattade inte riktigt va som hände när han ropade på mig.. Va uppe straxt efter 4 o gav T välling sen bökade hon lite men jag somnade om vid 5 o måste ha somnat riktigt hårt för som sagt så fattade jag först inte att de va P som ropade på mig =)
Vi åt frukost me mamma o mormor. Sen hjälpte mamma mig att dra slingor på mig o smetade i blekning. P körde järnet me mormor va inte många lugna stunder för henne.. =) hon bara skrattade o tyckte de va jätte kul att P ville leka me henne oxå. Toppade håret på mamma så nu e hon jul fin till på lördag till julbordet.
Philip käkade lunch innan 12 sen skulle han sova, vi tog bara varm korv m bröd sen bytte jag på T o så klädda vi på oss för vi hade tid 13.00 för baby massage på bvc där öppnis e. Har ju varit en gång innan.
Träffade Josefine där som har en son Max som e född 2 dagar innan T o han gillar INTE att ligga på rygg utan han ska ligga på mage o så ställer han sig på fötterna o händerna så han ser ut som ett upp o ner vänt V =) skit söt.
Thuva skulle oxå bara vända sig idag, blev lite bökigt att massera men de e roligt att se för hon tittar på folk både vuxna o barn o så gör hon ljud typ aah aah tills den tittar på henne då blir hon skit glad =) söker kontakt med P hemma me o gör ljud så han ska stanna o prata me henne.
När vi va klara stannade vi o handlade lite o sen åkte vi hem, P sov när vi kom. Men vaknade ganska snart.
Mamma o mormor åkte vid 14.30. T somnade på väg hem så hon sov i vagnen så jag o P lekte på hans rum. Sen va de dags för mellis. Upptäckte att potatisen va slut o jag skulle göra fisk m potatis o dillsås... o Tomas skulle lämna blod efter jobbet så han kunde ju inte köpa heller så vi va lata o gav P en burk o så tog Tomas me sig mat hem =)
Sen va P så rastlös så jag tog några gamla tidningar o la ut på golvet o så målade vi me vattenfärger =) de va jätte skoj speciellt när jag målade i P:s händer o gjorde avtryck =) gjorde T:s fot avtryck o de va ju jätte kul att få måla på sig själv OCH på lilla syster hi hi.
Sen va de dags för kväll o välling o pyamas m.m.
Nu slappar vi i soffan o kollar Arga snickarn.... man lär sig mycke o hjälp me vad man kan tänka på när man bygger o så.
Imorn e de dagis igen.. kanske åker in till stan o kollar efter julklapp till Tomas o till Tord som jag har på vårat julklapps byte.. MEN vad köper man till nån som inte önskar sig??? Får se vad jag hittar på.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar