tisdag 15 december 2009

SNÖ!!!

Snacka chockad jag blev när jag såg vädret imorse när jag tittade ut. Hoppade inte jätte högt av lycka, blev ett litet skutt =) kul för Philip o alla barn o leka i snön men så bökigt me alla kläder som blir så blöta o när man ska hämta o lämna på dagis så e ju Thuva me o måste nu behöva bylsa på henne massa kläder oxå o så e hon för tung att bära i bilstolen nu så jag tar henne på armen o ibland P på andra =) om han inte håller mig i handen.
Två mornar på raken har T vaknat o ätit välling vid 5 o somnat om, vid 6.20 har jag stängt av larmet som ska gå 6.30 o tassat upp o gjort mig klar i badrummet o klätt på mig. Tagit fram frukost m.m o se har jag fått gått in till Philip o tänt hans lilla lampa vid 7.20 o vid 7.30 har jag fått väcka honom... Blivit en riktig sömn tuta hi hi hi . O jag klagar inte =)
Idag lämnade jag P sen åkte jag o Thuva till en mamma som vi träffat på öppnis o fikade m.m. Hon har en son som oxå e född på alla hjärtans dag fast ett år senare än Philip =)
När vi hämtat P åkte vi till öppnis o lekte hos Bibbi. Vi kanske åker dit imorn om de inte e bra väder då kanske vi går ut o röjer i snön =)
Måste ju berätta att vi va till Kohlswa herrgård o käkade julbord i lördags med mina föräldrar, mormor o Helene o sen Annelie m fam. Vi o Annelie m fam bodda kvar o eftersom vi va så många hade de dukat ett långbord en trappa upp från själva maten så vi bodde i rummet brevid.. jätte smidigt med barnen =)
MEN blev lite tokigt vid läggning... Vi hade ett dubbelrum med två barn rese sängar i då o Thuva beng somnade som vanligt men P höll sig vaken o stod o hoppade i sängen o ropade på oss fast vi låg i våran säng... Annelie o dom väntade på sitt rum att vi skulle bli klara. Vid 21 hade han inte gett sig än, Tomas gick o sa till att vi gav upp så vi sa god natt o så tyckte vi inte de kunde gå sämre så vi satte på tv:n o la oss o då somnade han på 10min så vid nästan 22 somnade han... TYPISKT. Ibland ska man inte hålla så J*vla hårt på sina rutiner för de kan skita sig iaf.. kanske skulle haft på tv:n från början. Men men första biten på kvällen va jätte trevlig =)
På tors ska stora tjejen på 6 månaders kontroll =) kul att se vad som hänt på en månad.. hon känns så himla lång mot va Philip va. Hon sitter ganska bra själv nu =) Lite ostadigt när hon blir trött... tippar framåt o hamnar på magen =) o blir jätte sur för att hon inte kommer iväg =)
Börjar dra upp knäna under sig när hon ligger på mage så hon kanske börjar röra lite smått på sig snart... spännade.
Hörs snart igen..

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar