tisdag 20 april 2010

va ska man säga..

vet inte vart jag ska börja... vi försöker se det possitiva i det mesta nu. Thuva har fått ta bort stygnen o det läker jätte fint... äntligen.. syns lite att ärret kommer bli tjockare där de sydde två gånger... men mitt ärr efter blindtarms operationen när jag va 6-7 år syns knappt. Vi har även stöttat varandra igenom begravningen i fredags... va så mycket folk som kom för att ta ett sista farväl.. hon va ju me i kör, hade syjuntor, de va ett gäng som semestrade me husvagnarna m.fl. Jag hade inte träffat hälften, kan ju bara önska att man har så många nära o kära som bryr sig om en när den tiden e kommen.
Min farmor blir bara sämre, hon har blivit flyttad till en annan avdelning som är utbildade på att ta hand om patienter som inte har så lång tid kvar o inte vet hur lång den tiden är. Hon fyllde 70 år i fredags o som överraskning hade pappa o faster fixat så de hämtade farfar fråm rehab hemmet han bor på nu o körde honom till örebro så de fick träffas =) blev väldigt känslosamt när farfar rullade in i rullstolen hos farmor... de hade ju inte träffats sen farfar va me om sin olycka.. o hon hade ingen aning om att han skulle komma... de fick vara ensamma o prata i nästan en timme.. skulle så gärna åka dit o ta me barnen så hon fick se hur stor Thuva blivit o höra hur mycke Philip snackar nu... =) men de skulle nog halvt ha rivit stället innan vi åker därifrån... nee men Philip tycker ju de blir tråkigt på en gång o så ska de hända nå nytt.
Farfar kämpar på , har blivit av me gipset o fått böja lite på ställningarna så de e lättare att gå i trappor...
I söndags va vi på Sollidens kurgård där helene jobbar o firade att hon fyllt 25 onsdagen innan.. Philip följde me mig men Tomas va hemma me Thuva som e så tok förkyld i fick i lördags besvärligt att andas så kl 20.15 va jag inne i stan på vårdcentralen för att de skulle lyssna på henne... så vid 21 så fick hon inhalera ventoline o när vi mom in i rummet o såg att de va en sån mask som hon hade när hon skulle sövas ville jag bara gråta... hon blev jätte rädd först men sen kände hon nog att de gick lättare att andas... i bilen hem deckade hon o fick sova hela natten..
Helene vet förresten inte vad hon får i present.. bara átt hon ska hämta mamma i morn i komma hit på fm för senast 13 ska vi vara inne i stan o då e de bara att hålla sig undan sägger jag bara :)... e du nyfiken... lilla syrran????? hi hi
Nej nu måste jag lägga mig... planterade blommor i krukorna på altanen idag.. blev så fint så..:) börjar få lite vår känslor.
Åh o på lördag har Helene fest så vi ska gå ut på Ritz i örebro..=SKAKA RUMPA =)... o jag ska sova över hos anna o barnen ska sova hos mormor o morfar för anna e barnledig så de betyder SOVMORGON =)
kanske åker till dom på fredag redan för Tomas ska till sälen me kompisar på bartömmning... o han åker på fre em med jens.. de andra åker redan på torsdagen...
NEJ nu måste jag gå o sova..
PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar